RASIM SOYLU SANAT
 
  ANA SAYFA
  SANAT AKIMLARI
  SANAT YAZILARI
  => SANAT KURAMLARI
  => SiSLi ATOLYESi
  => YANSITMA KURAMI
  => DADA
  => VAN GOHG
  => PARMAK iZi
  => BU BiR PiPO
  => ESTETiK
  => SANATIN DOGUSU
  => SANAT GUZELLiGi
  SAKARYA BiLSEM
  SANAT EGiTiMi
  FOTOGRAF
  SiiR
  MUZE
  RESiM CALISMALARI
  GALERi
  iletisim
  desen
  ASAR-I BEDiiYYEDE ESTETiK
  GUZEL SANATLARA HAZIRLIK
  ASAR-I BEDiiYYEDE ESTETiK TEZ
  mona lisa güzelliği
ESTETiK

IRMAK DERGİSİ 2001 MART

ESTETİK

 

Her sanatta, her alanda pek çok sanatçı eserler vermiş, fikir ve duygularını ifade ederek, nesnel veya öznel olarak hakikatleri keşfetmeye çalışmışlardır.

Genelde dışa dönük, bağımlı ve tesir altında kalan nesnel düşünce ve bakış açısı herşeyden, her nesneden etkilenmiş. Öznel düşünce ise gücünü özden, içten ve ruhtan almıştır. Ancak karanlıkta maraton koşmak elbette kolay değil. Güneşin şiddetli zuhurunda gözünü kapamak yerine güneş gözlüğü takmak daha isabetli.

Plâton ve Aristo eski Yunan estetiğinden Rönesans’a, neoklasizimden, postmodernizme idealist ve realist akımlar her düşünce ve sanatta etkili olmakla birlikte, Asya’nın mistik ve moralist inanç ve düşünceleri de göz ardı edilmemeli. Yakamozların çığlıkları güneşi haykırmakta.

Sanatta gerçek yol gösterici ruhtur. “Ruhun manevi güzelliğidir ki ilim suretiyle sanatında tezahür ediyor” diyen düşünür ne güzel ifade etmiş.

Freud sanatı, ruhun bastırılmış kötü arzularının (idefikslerin), toplum ve ahlak kurallarının (süper ego) aşılarak, sanat eseri aracılığı ile ortaya çıkarıldığı bir arınma (katharsis) olarak tarif eder.

Her ne kadar bu Aristo’nun Katharsis arınmasına benzese de (2) Sanat; madem ki estetik haz ve güzellik kaygısı ile yapılan her şeydir. Öyle ise ruhun güzelliği ile idefiksin (saplantıların) çirkinliği bu bağlamda çatışma içindedir.

Erotizm ve pornografiyi sanat diye baş tacı eden Freud, Yunan mitolojisi ile bağdaşmış, Nü Venüs ve Madonnaları insanlığa güzelliğin tanrıçaları diye sunarken, insanı Hedonist (zevk ve şehvet) arzularına tapma noktasına getirmiştir.

Oysa ruhun güzelliğini savunan doğu mistizmi, insanlığa mutlak güzelliği, hüsn-ü mücerreti (soyut güzellik), “güzel gören güzel düşünür” ü ve nefsin yerine ruhun yüceltilmesi öğretisini savunmuş, Bostan ve Gülistanlarda yeşererek en güzel çiçeklerini açmış ve en tatlı meyvelerini vermiştir.

RASİM SOYLU  
  1969 yılında Sakarya Adapazarında doğdu. İlköğretimini Sakarya 21 Haziran İ.Ö.Okulunda tamamladı. Orta okulu Kırklareli Lüleburgaz Kepirtepe Öğretmen lisesinde okudu. 1983-1985 arasında TCDD Pratik Sanat okulunu okuyarak 1985-1989 yılları arasında Tüvasaş'ta çalıştı. Bu arada Sakarya Ali Dilmen Lisesinde açılan Akşam Lisesinde Lise diploması aldı. 1989 yılında Ankara Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Endüstriyel Sanatlar Fakültesini kazanarak Ankaraya gitti. 1991 yılında Gazi Eğitim Fakültesi Resim Öğretmenliği bölümüne geçti. TCDD Ankara Gar ve Behiçbey tesislerinde 1989-1999 arasında çalıştı. 1998 yılında Karaman Başyayla İ.Ö.Okuluna Resim Öğretmeni olarak atandı. 1999 yılında Sakarya'ya tayin oldu. Sakarya Ali Dilmen Lisesinde 1999-2007 yılları arasında resim öğretmeni olarak görev yaptı. Sakarya Yeni çizgi ve Picasso resim atölyelerini kurdu ve elliden fazla öğrenciyi güzel sanatlar fakültelerine hazırladı. 2002-2004 yılları arasında Sakarya Üniversitesinde Resim alanında yüksek lisans yaptı. Halen Sakarya Bilim ve Sanat Merkezinde Görsel Sanatlar Öğretmeni olarak Çalışmaktadır. Asar-ı Bediiyyede Estetik adlı tezi kitap olarak yayınlanmıştır. zafer, Adı Yok, Irmak ve Değirmen dergilerinde sanat ve estetik üzerine makaleler yazdı. Yurt içi ve yurtdışında pekçok kişisel ve karma resim sergisi açtı. Fotoğraf sanatı ilede yakından ilgilenmektedir. Fotoğraf alanında bir Türkiye birinciliği, bir üçüncülük ve iki mansiyon ödülü kazanmıştır.  
Reklam  
   
Bugün Toplam 4 ziyaretçi
=> Sen de ücretsiz bir internet sitesi kurmak ister misin? O zaman burayı tıkla! <=